БУДУЋИ МОСТОВИ НОВОГ САДА

Поред неоспорне функционалности, мостови и својом естетиком утичу на препознатљивост једног града.

Граду Новом Саду, за данашњи интензитет саобраћаја, неопходни су нови мостови који ће обезбедити сигурна кретања и утицати на економичност саобраћаја.

У наредном периоду обале Дунава повезаће три нова моста на територији Града Новог Сада.

Пету етапу изградње Булевара Европе представља нови мост преко Дунава. Траса моста, са навозним рампама дугог 2,4 километара, почиње уклапањем у Булевар Европе, док након рукавца Дунава започиње главна мостовска конструкција, која се завршава на каменичкој страни интегрисањем у нову кружну раскрсницу са државним путем IIА реда бр. 119 и Карађорђевом улицом у Сремској Каменици. Мост ће, на делу од Рибарског острва до сремске стране, имати две коловозне траке у оба смера, док ће у делу од Рибарског острва до спуштања на бачкој страни имати три траке у оба смера. Целом дужином моста предвиђена је разделна трака са обостраним пешачким и бициклистичким стазама, тако да ће мост бити широк 30-37м. Ова значајна инвестиција вредна је 175,5 милиона евра.

На стубовима некадашњег моста Франца Јозефа, који већ 8 деценија стрпљиво чекају нову конструкцију, биће изграђен пешачко-бициклистички мост. За изградњу моста са приступним саобраћајним површинама и реконструкцијом постојећег тунела са лифтовима до горњег платоа Петроварадинске тврђаве издвојено је око 1,4 милијарде динара, а инвестицију ће заједнички финансирати Град Нови Сад и АП Војводина.  Реконструкција тунела круцијална је за остваривањe непосредне пешачко – бициклистичке везе између рекреативне зоне кеја са новосадске и подунавског бедема са Петроварадинске стране, односно Новог Сада и Петроварадина. Конструкцијом подсећајући на стари мост, нови мост неће нарушити визуре вредног споменика културе и археолошког блага  - Петроварадинскe тврђавe.

На траси Фрушкогорског коридора, према Каћу, биће изграђен мост преко Дунава чија дужина износи 1,4 км. Фрушкогорски коридор повезаће Нови Сад, Ириг и Руму, а изместиће пролазак теретних возила преко Фрушке горе и кроз Ириг, па је његов значај, поред евидентног саобраћајног, и еколошког карактера.

Сем новопланираних мостова преко Дунава, а због изузетне оптерећености саобраћајем и проширења Сентандрејског пута, постоји потреба и за изградњом новог Сентандрејског моста на путу М-22.1 (преко канала ДТД). Такозвани „мост близанац“, који се тренутно пројектује, предвиђен је непосредно уз постојећи мост, а његовом изградњом повећаће се укупан број саобраћајних трака и омогућити квалитетнији и бржи проток саобраћаја на Сентандрејском путу.

Нови мостови, који су симбол повезаности у сваком смислу, од изузетног су значаја за Новосађане и све оне који посећују наш град јер штеде време, смањују пређену километражу за одређене правце и растерећују саобраћајну мрежу Града Новог Сада.